barn är för härliga

Oftast i alla fall, haha. Första dagen har faktiskt gått riktigt bra & jag hittade expeditionen utan problem ;) Inte så mycket barn som var på fritidset nu eftersom många har semester, men ett härligt gäng på ungefär 15 stycken var där. Dagen har känts lång men det har varit rolig & jag har lärt mig mycket ;D

• Barn är ärliga, enormt nyfikna & vetgiriga. Sinnessjukt skoj har det varit. Har fått veta & höra en massa och även fått en hel del frågor som t ex om någon kille frågat på mig än ;) Saknar de enkla tiderna i livet då man endast sprang omkring & lekte, allt var bra mycket lättare då.
• Ord & saker man "ska" och "inte ska" göra går allt längre ner i åldrarna. Tjejerna pratade om deras "pattar" och en oskriven regel de hade var att om man var över 7 år så fick man inte längre leka med dockor etc för det var barnsligt. Vi (i alla fall jag, jenny & Nea) lekte absolut med barbie & våra smådjur i den åldern, eller?
• Jag har lärt mig att fingervirka på nytt i mitt liv, wooho! Hade t.o.m. glömt att det existerade något sånt, men när barnen började göra det så kom jag helt plötsligt ihåg.

Fick världens gulligaste kommentar idag också, så söt var den lilla ungen; "varför har inte du en pojkvän, du som är så fin!". Aaw, jag typ smälte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback