Brokeback Mountain

brokeback

Är precis hemkommen från Karlshamn underbara biograf (hrm?) där jag har sett den omtalade filmen Brokeback Mountain. Lovade Nea en liten recension eftersom hon kanske skulle se den på fredag. Och mitt omdöme är att den var bra, diggade den som fasiken. Lite ovanligt att se dom två sådär i och för sig, hehe. Lite dryg i slutet men det var nog främst för att jag mitt i alltihopa fick en enorm plugg-ångest (som för övrigt var helt i onödan eftersom jag ändå inte kan plugga någonting nu). Satt bara där och tänkte på Barn som far illa & maskrosbarn. Inte så trevligt, but that's life.

Och såhär fina var
Heath Ledger & Michelle Williams (som också var med i filmen) på Oscargalan, där filmen hade hela åtta nomineringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback