74 saker om mig

Hittade en lista/utmaning där man skulle lista hela 100 saker om sig själv men jag tänkte att jag skriver så mycket som jag kommer på istället och det blev hela 74 saker. Om nu folk pallar läsa igenom en så lång lista, det är frågan det, men det vore trevligt om ni gjorde det. Typ. Men men, jag hade i alla fall a pretty good time när jag gjorde den även om det var lite klurigt. Lite saker som ni kanske redan vet & lite som ni kanske inte vet. Enjoy!

1. Är lockig som få.
2. Har en syster som heter Johanna...
3. ... Men det är väldigt svårt att tro. För vi är sinnessjukt olika!
4. Äter absolut inte gurka.
5. Har alltid haft Michael Jackson & Bob Marley som mina stora idoler...
6. ... Men lyssnar på det mesta annat också.
7. Har en söt ödla som heter Bella (eller Bells).
8. Hoppar trampolin varje söndag med Jenny.
9. Tycker att That 70's show är den bästa tv-serien ever.
10. Cyklar helt crazy enligt källor (dvs alla jag känner...).
11. Älskar fruktsallad, det är som godis...
12. ... Men mörk center är också väldigt välkommet.
13. Har en pappa som troligen känner fler folk i min ålder än vad jag gör.
14. Älskar film, speciellt disney.
15. Tycker att thaimat är sjukt gott.
16. Samlar på Betty Boop.
17. Hade jag fått en viss plastikoperation gratis hade jag gjort det.
18. Har världens underbaraste vänner.
19. Skriver även vanlig dagbok ibland eftersom jag känner att jag inte kan skriva för personligt här på bloggen eftersom det är folk jag känner som läser.
20. Lärde mig knyta skorna "på riktigt" (dvs INTE göra två öglor) när jag var 16 år.
21. Har aldrig rökt en cigarett.
22. Har troligen läst den första Harry Potter-boken 20 gånger.
23. Vill tatuera mig men är rädd för att sedan ångra mig.
24. Killars händer är något av det första jag tittar på. 
25. Kan troligen citera flera stycken filmer helt...
26. ... Bl a Shrek som jag nästan har sett för många gånger.
27. Fick min första fylla i sjuan med "hjälp av" min syster & hennes kompisar och gick in i en lyktstolpe när jag pratade med min systers dåvarande pojkvän.
28. Har aldrig slagits men det vore nice att slå en viss person.
29. Tycker att Ebba von Sydow  är irriterande.
30. Skulle dö för att få gå på en Michael Jackson-konsert.
31. Varit kär i samma person 3 gånger...
32.  ... Och i en annan i nästan 3 år när jag var liten.
33. Klarar mig inte utan musik (är troligen hellre blind än döv).  
34. Är gluten & mjölkallergiker.
35. Är sjukt bra på att få läsk & annat med kolsyra att inte pysa över när man öppnar flaskan. Oanad talang! ;D
36. Tycker ironi är skitkul.
37. Det är ingen som vet precis allt om mig.  
38. Ser alltid en ljusgrå prick i mitt vänstra öga när jag kolla på ljusa saker.
39. Tänker alldeles för mycket (I should just go for it!).  
40. "Räknar" ord.
41. Är inte rädd för döden, bara nyfiken på vad som händer efter.
42. Sover ALLTID med strumpor på...
43. ... Eftersom jag har extrem fotfobi.
44. Älskar ordet paradox. 
45. Vann en snowboard när jag gick i trean...
46. ... Som typ användes fem gånger.
47. Önskar att allt jag gör någon gång skulle få en effekt.  
48. Har haft 3 ödlor till: Tedor, Aggie & Putte (1 blåtungad skink & 2 skäggagamer).
49. Tycker inte om Sällskapsresan & de filmerna även om jag aldrig sett dom.
50. Älskar doften av kaffe.
51. Första & enda gången jag blivit getingstucken var när jag låg & sov i min säng klockan två på natten. Den hade krypit in genom ventilen lagt sig mellan mig & täcket. Otur.   
52. Går ibland i sömnen...
53. ... Bl a i Barcelona då jag gick ut i receptionen.
54. Vägrade äta grejer som tillagats i ugnen när jag var liten.
55. Har i princip blivit beroende av att blogga.
56. Tycker att fotboll är uttråkande.
57. Döptes inte förrän jag var 3 år gammal.
58.  Är tidspessimist.
59. Vill lära mig dricka kaffe, men kan inte...
60. ... Så håller mig till te.
61. Tycker det är jättekul att fotografera.
62. Sitter på tok för mycket framför datorn (och msn).
63. Går ibland upp mitt i natten och duschar när jag är stressad i tron om att klockan faktiskt har ringt.
64. Skulle vilja göra en benmuskel-förminskning...
65. ... Men har kommit fram till att det nog är omöjligt.
66. Har bara blivit riktigt bakis en enda gång i mitt liv.
67. Det finns inget mer irriterande än dubbade filmer.
68. Asgarvar till NileCity.
79. Skulle gärna jobba med barn men är tveksam p.g.a. lönen.
70. Kan vara nervös för helt konstiga & onödiga saker och vice versa.
71. Är sjukt noga med vad jag skriver på bloggen & hur jag skriver det.
72. Använder ofta uttrycken fucked up, sinnessjukt, pantade jävel, blä & fuckface.
73. Pratar ofta väldigt snabbt, för jag tycker inte om när folk lyssnar på mig för länge.
74. Tycker att listor är väldigt roliga.

Kommentarer
Postat av: Fräddan (sandevarn.blogg.se)

jo, nummer 71 stämmer totally! ;)

2006-11-18 @ 10:35:51
Postat av: Nea

Tyvärr många grejer som stämmer på mig med ;D

2006-11-18 @ 18:13:08
Postat av: Emelie

öj, vadå tyvärr? ;)

2006-11-18 @ 18:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback