paj x2

paj

När jag ändå bara var hemma & hade tid för en gångs skull så har jag passat på att baka. Denna gång blev det paj för det var så längesedan. Improviserade & testade lite... & det blev rätt bra. Gjorde två stycken olika till och med: en med björnbär och en med banan & rivet citronskal. Hade inget speciellt recept utan tog bara lite vad vi hade här hemma, haha. Detta är vad jag tog till båda pajerna:

3 dl mjöl
1 dl havregryn
5 msk socker
1 dl
sour supreme (typ mjölkfri creme fraiche)
20 gram smör

Blanda allt till en kletig röra och strö över det som man vill ha i pajen: äpple, bär, rabarber - you name it! Grädda i 225 grader i ca 20 minuter. Mumsa!

Kommentarer
Postat av: hille

ska ja nog prova me alla björnbär i min trädgård... =)
men du sockrade bären först?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback