2:a advent

Idag är det andra advent, hur mysigt är inte det egentligen? Kan inte fatta hur snabbt tiden går, helt plötsligt är det inte alls länge kvar till julafton. Så därför har vi bakat en massa idag. Först gjorde jag & mamma lussebullar till mig. Och för en gångs skull blev de faktiskt riktigt fluffiga, vilket kan vara svårt att få till med min glutenfria mjöl ibland.


Sen bakade jag & pappa pepparkakor, vår bästa jultradition. Lyssnar alltid på samma skiva med julmusik, precis som det ska vara :) Vet inte varför jag aldrig riktigt lyckas med mina pepparkakor men de blir i alla fall alltid ljusa som fasiken. Albino-pepparkakor kallar jag dom. Tror att det beror på mitt mjöl, som brukar göra sakerna ljusare, men jag har sett glutenfria pepparkakor med normal färg. Fattar inte vad jag gör för fel ;D



Så ikväll kommer sis, Kenty & Tea hit och mumsar glögg, peppakakor & lussebullar med oss. Premiär för mig i år på alla tre grejerna. Mysigt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback