bok-lista hittat nånstans

1. En bok som förändrade ditt liv?
Blixtsken av Dean Koontz.
2. En bok du läst mer än en gång?
samtliga Harry Potter, Blixtsken, Pojken som kallades det, Sandor slash Ida, Godnatt Mr Tom... Bland annat.
3. En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Harry Potter-serien.
4. En bok som fick dig att skratta?
vet inte men troligen någon Harry Potter :P
5. En bok som fick dig att gråta?
har aldrig gråtit på riktigt till en bok, men nästan till Pojken som kallades det & Vindsträdgården.
6. En bok du önskar hade skrivits?
oj, ingen aning... Boken om mitt liv kanske? ;) Haha.
7. En bok som inte borde skrivits?
typ Therese Raquin som vi tvingades att läsa på svenska. Fy farao vad segt det var att ta sig igenom den. Förvandlingen av Kafka & Candide av Voltaire var bra mycket bättre då! Eller kanske Wallander-böckerna för då hade jag sluppit de dåliga filmerna. Haha.
8. En bok du just nu läser?
"Ansikte mot ansikte" tror jag den heter, nån gammal bok jag lånade av mamma.
9. En bok du tänkt läsa?
har ingen sådär på gång, I think, men skulle vilja läsa Magdalena Graaf's bok.
10. En bok du vill rekommendera?
alla i fråga nr 2, Vindsträdgården och Da Vinci koden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har lyssnat på Graafs bok och den är bra. Läs den, eller lyssna som jag ;)

2007-02-04 @ 17:59:58
Postat av: Emelie

vill sjukt gärna läsa den, folk har sagt att den ska vara bra :) Men föredrar dock att läsa istället för att lyssna, kan inte fokusera då ;D

2007-02-04 @ 20:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback