Harry Potter & Fenixordern


Igår var jag på bio med Nea, Alle, Jenny & Erik och självklart var det den senaste Harry Potter-filmen vi såg. Vad annars? Jag mår alltid lika dåligt när jag ser filmerna eftersom jag är en riktig fantast av böckerna så blir jag alltid lika irriterad eftersom de ändrar, tar bort och lägger till så mycket. Men den här gången får jag faktiskt säga att de hade gjort det bra och det var inte lika irriterande som det brukar vara, även om det var en hel del reducerat & ändrat även denna gång. Såklart. Detaljer & sådant där som jag tycker ska vara som de är i boken ;P

Det märktes även tydligt att det var en ny regissör i den här filmen, både på miljö & filmning. Men han har gjort filmen väldigt bra ändå tycker jag. Anyways: den var nog bäst av filmerna hittills! Och det är ett bra betyg från mig som är väääldigt kritisk mot filmerna :P

Sen älskar jag skådespelaren Helena Bonham Carter som spelar den elaka Bellatrix i filmen. Litet dilemma där för jag älskade henne även om hon var hemsk, dock är hon perfekt för rollen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback