Krämig choklad

recept
(bild från Tasteline)

Eftersom jag inte har så mycket tid över nu för tiden så börjar jag få lite bak-abstinens. Det är kul att baka, men tiden finns inte. Och så kom jag på att det därför var ett tag sen jag bjöd på ett recept här i bloggen, så här har ni en god dessert (I like it a lot anyways):

300 g mörk choklad
6 ägg
4 msk fruktsocker/vanligt socker
1/2 dl starkt kaffe
1 dl hackade valnötter
kokosflingor

Dela äggen och vispa vitorna till hårt skum. Smält chokladen och häll i äggulorna tillsammans med kaffe, socker & valnötter. Vänd ner smeten i äggvitorna och blanda väl.
Häll i smeten i en smord form, strö över kokos och baka i 200 grader i 10 minuter. Låt sedan kakan stå i kylskåpet minst en timme.

Kommentarer
Postat av: emelie

svar. åk dit! :D bromölla buss har resor dit i sommar ;) liseberg är kul.

Postat av: emelie

vi ska åka dit på en liten road trip i augusti var det tänkt :D Då ska det åkas en massa!

2007-07-05 @ 19:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback