bananchokladkaka

kaka

Provade ännu ett nytt recept idag - bananchokladkaka. Den var rättså god men det hade behövts mer banan för det smakade inte så mycket av det. Och mer socker hade gjort den godare... Såklart. But I liked it anyways.

25 gram smält margarin
5 ägg
1 dl strösocker
2 1/4 dl mjöl
3 msk kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 bananer

Mosa bananerna. Vispa ägg och socker tills det blir lite fluffigt. Sikta ner mjöl, kakao, vaniljsocker & bakpulver och tillsätt sedan bananerna och det smälta smöret. Rör om noga så att allt blandas ordentligt och häll smeten i en form & grädda i 225 grader i ca 15 minuter.
Låt kakan svalna & skär i bitar. Jag fick 16 stycken bitar men det beror väl på hur stor eller liten formen är antar jag och hur stora man vill ha bitarna :P


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter gott!

Postat av: Lizette

Kanske man kan få smaka ikväll då :P

2007-06-16 @ 18:29:49
URL: http://zettan.blogg.se
Postat av: emelie

Anna: aah, det var helt okej ;)
Lizze: är infryst nu, men kan ta fram sen ;D

2007-06-16 @ 18:35:49
Postat av: Jenny

Jag har minst fem bananer i min. Kör på det istället. Och lägg i krossad choklad är mitt förslag. och vips så har du Jenns' specialare ;D

2007-06-18 @ 17:20:50
URL: http://djenns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback