Tacopaj

image1317

Är inte sugen på någon mat nu för tiden, känner mig helskum. Det enda som jag kan tänka mig att äta är thaimat eller tacos... Det är det som lockar liksom, haha. Så tänkte därför bjuda på mitt tacopaj-recept som jag är sjukt sugen på att käka i helgen.

500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
salt

200 g margarin
4 dl mjöl
4 msk vatten

3 msk tacosås, stark
2 dl sour supreme (creme fraiche om man inte är mjölkallergiker)

Blanda margarin, mjöl och vatten och låt sedan stå kallt i en timme. Tryck sedan ut degen i en pajform och grädda i 225 grader i ca 15 minuter.
Stek köttfärsen och tillsätt tacokrydd & eventuellt salt. Häll sedan köttfärsen i pajskalet.
Blanda sour supreme med tacosåsen och bred sedan över köttfärsen. Grädda sedan i 225 grader i ca 10 minuter.

(Min paj brukar dock inte bli lika snygg som på bilden som är från Tasteline. Hehe, men god brukar den bli i alla fall ;D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback