Utmaning

Regler: varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn som ska utmanas.


1. Jag har något väldigt starkt emot ojämna tal, hur stora eller små de än är. Den enda ojämna siffran som är "okej" är 5. Ändrar alltid volymen på tv:n, mp3:n etc. så att det är ett jämnt tal för annars irriterar jag mig sjukt mycket.
2. Jag är relativt jättenoga med min blogg; hur den ser ut, vad som publiceras m.m. Måste t ex publicera ett inlägg med en bild med jämna mellanrum för annars ser bloggen "tråkig" ut men jag kan inte heller ha två inlägg med bild direkt efter varandra. It's complicated.

3. Jag är alltid väldigt noga med när & vad jag äter och blir sjukt irriterad när rytmen blir fel. Var tredje timme ska det vara annars är det fucked up för min del, hehe.

4. Måste alltid läsa någon bok innan jag ska sova annars går det bara inte att somna. Brukar t.o.m. läsa när jag kommer hem efter en utekväll då jag fortfarande är lagom nykter ;P

5. Får väl ta upp mitt ord-räknande här också kanske? Kan inte förklara det och jag vet inte riktigt varför jag började men det är svårt att sluta. Räknar hur många "fel" det blir i ord när man skriver ett ord på tangentbordet, fast i huvudet då. Jag har mina regler och jag gör detta i princip hela tiden; när jag kollar på tv, läser, pratar med folk, tränar... Men jag tror inte att folk märker det.

6. Jag är även relativt besatt av att kolla på film och andra serier & liknande vi har inspelat här hemma. Ser en massa film och mina kompisar brukar alltid klaga på mig för min standard-replik när vi ska kolla på film tillsammans är: "men jag såg den för inte alls längesen!". Om jag tycker en film är bra så tröttnar jag typ aldrig, kan nog se en film hur många gånger som helst. Och ett annat roligt nöje som hänger ihop med film-tittandet är självklart att citera ;)

Jag utmanar: Lizze, Nea, Jenny, Sofie, Fredrik & Alle. Om ni nu vill, it's up to you :P


Kommentarer
Postat av: Fräddan

Jag är typ tvärt om när det gäller mp3:n har typ alltiv volym 15, 17 eller 19 :P

Postat av: Emelie

omg, 17 eller 19 går bara inte :O 15 däremot funkar ;P

2007-03-12 @ 16:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback