Bananäppelcitronkaka

banankaka

Får väl bjuda på ett recept nu då eftersom jag fick lite respons på att det skulle vara roligt! :D Tog en random kaka som jag älskar. Tyvärr hade jag ingen megabra bild eftersom det var sjukt längesen jag åt den, så den här fick duga.

2 1/2 dl mjöl
2 dl socker
1 tsk bakpulver
1 ägg
rivet skal & saft från 1 citron
4 mogna bananer
1 rivet äpple
1 dl mandelspån

Blanda ihop mjöl, socker, bakpulver, ägget och citronen till en smet. Skala och skiva bananerna och lägg i en smörad form, fördela det rivna äpplet ovanpå och strö över mandeln. Bred ut smeten över frukten & mandeln och baka i ugnen på 175 grader i ca 40 minuter. Sen: mums!

Kommentarer
Postat av: Lisa

är det "vårt" mjöl?

Postat av: emelie

tjaa, det funkar med vårt iaf ;D

2007-05-12 @ 14:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback