ett enda kilo

Var inne och läste på en blogg, Ummagumma, och där hade hon i ett gammalt inlägg skrivit fakta om hur mycket man kan äta av olika livsmedel för att gå upp ett kilo i vikt efter att ha svält sig en längre period. Det gäller alltså inte oss vanliga, friska men siffrorna är otroliga! Bland annat detta:

- 14 st pizzor.
- 31 st munkar.
- 120 st plopp.
- 34 st wienerbröd.
- 8 dl olivolja.
- 1,3 kg Aladdin-choklad.
- 1 kg bregott.
- 20 st hamburgare med bröd.

För att gå upp ett enda kilo. Och detta utöver det vanliga matintaget! Det borde ge en tankeställare till många med problem därute. Men det känns som om det borde vara tvärtom, att kroppen suger åt sig allt fett eftersom den saknat det. Men rätt häftigt ändå... 120 plopp är rätt mycket ;D

Kommentarer
Postat av: Emelie

hmmm det känns som att det inte kan stämma :S

Postat av: emelie

nej, låter skumt tycker jag med. Känns verkligen som om det borde vara tvärtom; att kroppen suger åt sig eftersom den inte fått nått :S Men jag vet inte, det stod så :P

2007-05-06 @ 14:29:06
Postat av: Lisa

jag skulle välja wienerbröden eller chokladen =P

2007-05-06 @ 16:11:09
URL: http://peetite.blogg.se
Postat av: Lizette

Det låter helt sjunkt

2007-05-06 @ 17:36:39
URL: http://zettan.blogg.se
Postat av: emelie

Lisa: jag skulle inte välja nåt, för jag tål inte nåt av det ;D haha!

Lizette: sinnessjukt! :O

2007-05-07 @ 07:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback