glutenintolerans

Var inne på en sida om glutenallergi/celiaki (i brist på annat att göra på morgonen liksom) och hittade en fråga som en ställt till de som har sidan:
Jag undrar om celiaki är ärftligt och i så fall hur ärftligt det är?
Celiaki är ärftligt, men hur man ärver sjukdomen är fortfarande oklart. Vi vet att 5-10 procent av familjemedlemmarna till personer med celiaki också har celiaki. Bara hälften av dessa behöver dock ha märkbara symtom. Celiaki är en kronisk sjukdom.

Hade absolut ingen aning om att det var ärftligt! Seriöst, hur kan jag ha missat det? Kommer jag få en massa ungar som inte heller kan äta munkar & pizza nu? Inte för att jag klagar men ändå; too bad liksom :P

Kommentarer
Postat av: Lisa

Illa! Det visste inte jag heller..

Postat av: Lisa

Illa! Det visste inte jag heller..

2007-05-21 @ 15:50:00
URL: http://peetite.blogg.se
Postat av: emelie

eller hur :O

2007-05-21 @ 18:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback