nyttig banankaka


För att få mig själv på lite bättre humör innan så tog jag ett av alla de recept jag har på lager som bara väntar på att få provas och bakade lite. Eftersom det bara är tisdag idag tog jag ett bra alternativ - nyttig banankaka. Smakar inte som en kaka men den var god som nåt annat, ser mest ut som små mini-bröd. Inget om man är sötsugen på det sättet precis, but I liked it anyways. Ändrade lite på receptet själv (enligt mig till det bättre då såklart) och om ni känner för att vara lite nyttiga så har ni receptet här:

3 mogna bananer
5 dl havregryn
½ dl rapsolja
1 dl russin
1 tsk vaniljsocker
rivet skal från en stor citron

Mosa bananerna väl i en skål och blanda sedan i alla de andra ingredienserna noga. Låt degen vila i 15 minuter och klicka sedan ut toppar på bakplåtspapper och grädda i 175 grader i ca 20 minuter. Lätt som en plätt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jevlar va smarrigt de där lät!!!

Postat av: emelie

det var faktiskt gott, om man inte tänker på det som en kaka dvs :D

2007-05-29 @ 21:54:51
Postat av: Sandra

Jag gjorde den med kanel och hackade nötter i (lite mindre citron), blev supergott!

2008-02-26 @ 15:10:29
Postat av: Nelly

CA HUR MÅNGA KAKOR BLIR DET HALLÅÅ?!?!?!?!?!??!?!?!!??!?!!??!?!

2008-05-19 @ 17:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback