what not do to

Den senaste tiden när jag haft väldigt lite för mig på morgonen har jag fördrivit mycket tid med att leta nya bloggar på diverse olika sätt. Nu läser jag väl ca 40 st bloggar regelbundet. Hrm, ja... Anyways så har jag kommit fram till flera grejer som är irriterande när man hittar nya bloggar, som man inte ofta stannar kvar vid: 

- milslånga inlägg - orkar någon läsa en hel uppsats? I don't think so. Skriv ett inlägg om en sak, inte tusen grejer i ett & samma inlägg.
- inga kategorier - man vill ju veta vad bloggaren vanligtvis skriver om så att man vet om det är något man intresserar sig av. Plus att man vill kunna hitta önskvärda inlägg så enkelt som möjligt.
aldrig bild - för att bloggen ser tråkig ut.
enformigt & tråkiga färger - just precis, enformigt & tråkigt var orden. Är en blogg färgglad och har snygg design gör det att man fastnar.
inlägg som bara heter datum eller typ "...". Hela tiden - sjukt irriterande! Är det svårt att komma på en någorlunda passande rubrik eller vad?
- wannabes - de som skriver om det man "ska" skriva om bara för att de tror att fler läser då eller så rent av kopierar de de mer välkända bloggarnas inlägg. Skriv om det som intresserar dig!

Så det var det, nu vet ni det. I alla fall om ni vill ha mig som läsare. Kan dock tilläggas att jag läser vissa bloggar som uppfyller lite av det på listan, men där är det ämnet de skriver om som intresserar mig. Allt är relativt.

Kommentarer
Postat av: Fräddie

HAHA! -3 där direkt på min. Vilken tur att vi känner varandra så att du kanske faktiskt orkar ta en titt ibland ;)

Postat av: Fräddie

HAHA! -3 där direkt på min. Vilken tur att vi känner varandra så att du kanske faktiskt orkar ta en titt ibland ;)

2007-05-15 @ 14:25:24
URL: http://sandevarn.blogg.se
Postat av: emelie

haha, chill dude. Jag läser faktiskt din, nån gång vart tredje år har du väl en bild ;) haha!

2007-05-15 @ 15:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback