fobier?

Ville leta upp vad min fobi för fötter heter med ett "finare" ord och hittade en megalång lista för en massa olika fobier! Och konstiga var dom också, att man ens har gjort en namn för dom är obegripligt...

fötter

Arachibutyrofobi - att jordnötssmör ska fastna i gommen.
okej, hur många har den här fobin egentligen? Det kan ju inte vara många som har fastnat i tanken och är rädda för att jordnötssmör ska fastna i gommen?
Fobifobi - att drabbas av någon fobi.
too bad att man redan har en fobi för att man är rädd för att få en, haha!
Anglofobi - England.
varför just England? Varför inte något av alla andra länder? Är engelsmän extra läskiga på nåt sätt, eller vad?
Levofobi - saker på sin vänstra sida.
den högra sidan då? Jag menar, vad är det för speciellt med den vänstra? Det hade varit mer förståeligt att bara vara rädd för något vid sin sida, men just den vänstra är mycket skumt.
Politikofobi - att avsky någon politiker.
varför vara rädd för det? Jag avskyr gärna politiker, eller ogillar i alla fall. Fredrik Reinfeldt t ex, orka tycka om honom? :P
Sesquippedaliofobi - långa ord.
sjukt oschysst att låta det ordet vara långt ;D Hahaha... Tragiskt värre.

Sen hittade jag tillslut ordet för fotfobi, podofobi, men även en del andra fobier som jag kunde känna igen mig i: Nycotofobi (mörker), klaustrofobi (små/trånga utrymmen), Coulrofobi (clowner, de är sjukt läskiga ibland!), algofobi (smärta) och tafofobi (att bli levand begravd - eew).

Kommentarer
Postat av: Lizette

men jag tar det jätte lungt och klicka inte fort fram och ändå blir det så :(

Postat av: Ida

Haha, första och sista fobierna i listan var hur kul som helst! :'D

2007-11-19 @ 15:21:04
URL: http://missbadmouth.blogg.se
Postat av: Hanna ^^

MEEEN vilken söt bild! hehe... gulligaste fötterna ever! =)

2007-11-19 @ 16:34:29
URL: http://hannaofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback