landskapsdrink

Var inne på Tasteline och hittade en artikel där de hade gjort en drink för varje landskap. Intressant tyckte jag och kollade in min egen drink - Blekingen. Då blev det mindre skoj för jag tål inte ens den drinken. Lite illa faktiskt! Men jag är inte bitter för det för den verkade inte ens särskilt god... Vem vill ha en äggula i sin drink egentligen? Däremot tycker jag att det är lite orättvist för oss Blekingebor, vi har inget roligt landskapsdjur (ekoxe, wtf!?) och vår mat är tydligen rimmat kokt torsk med senapssås. Kunde vi inte fått en megagod drink som kompensation då istället? 

Jag skulle hellre vilja vara ångermanlänning för att den var så snygg eller värmlänning för att den verkade godast av alla. Värt att prova någon gång kanske t.o.m. Orkar dock aldrig göra drinkar... Bara apelsinjuice & vodka funkar för det mesta! ;D Kan ju i och för sig göra min egen variant av blekingedrinken nästa gång och stoppa ner en ekoxe i min grogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback