bananbröd

bananbröd

Kom på att det var längesen jag bjöd på ett recept här i bloggen och häromdagen bakade jag faktiskt ett nytt recept: bananbröd. Inte lika gott som nallebröd ska väl tilläggas men helt okej ;)

5-6 dl grovt mjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
2 bananer
2 ½ dl naturell yoghurt
1 dl mjölk

Blanda mjöl, salt & bikarbonat i en skål. Mosa bananerna och vänd ner i mjölblandningen tillsammans med yoghurten & mjölken. Rör om tills du får en smidig deg (tillsätt mer mjölk eller mjöl om det behövs). Sen skulle man egentligen göra det till en platt boll och skåra i sex delar men jag plattade bara ut den i en långpanna (plattade nog till det för mycket, men ändå ;D). Grädda sedan i 200 grader i ca 15-20 minuter. Låt svalna och dela sedan i bitar!

(Och att mitt bröd ofta ser lite skumt ut i färg & sådär beror på mina specialprodukter, men det brukar smaka lika bra ändå. Faktiskt! :P).

Kommentarer
Postat av: Jennie

det har jag aldrig smakat :P ehhe

Postat av: emelie

hehe, inte jag heller innan så tänkte det kunde vara värt ett försök :P

2007-09-14 @ 18:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback