it can only get better

baguette

Dagen som började mindre bra med allmänt depp & en misslyckad kladdkaka ändrade sig och blev riktigt trevlig (jordnötterna var btw ett säkert kort). Åkte in till stan med Nea för en fika, alltid lika trevligt med the hetget! Jag drack gott te och Nea mumsade på baguette med köttbullar. Träffade även på sis och Micke :)

När jag kom hem lagade jag lite mat och fy farao vad jag är bäst. Haha! Improviserade lite granna och det blev riktigt mumsigt, i alla fall enligt mig ;) Marinerade först kycklingfilé delad i små bitar i vanlig grillkrydda och soya i några timmar. Sen stekte jag kycklingen en liten stund, blandade i hackad rödlök, riven ingefära & vitlök och stekte tills det blev klart. Hällde på havregrädde (mjölkallergisk, you know), saltade & på pressade lite lime över. Lite ris till det och mums var ordet, ja!

Nu ska jag ringa Fia och sen kolla på film med mammsen. Ha en trevlig kväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback