what not to do

Är hemma från jobbet igen och känner mig lite allmänt irriterad på vissa människor så här kommer ett "what not to do in the chark på Hemköp"-inlägg:

- inte  veta vad du ska ha när du väl är framme. Okej om det inte är någon kö och du kommer fram direkt och inte har hunnit bestämma dig med har du väntat en stund och det är kö kan man väl ändå ha tänkt till lite innan?
- inte lyssna när vi ropar ut numren & sen komma & klaga på att ditt nummer redan varit. Irriterande? Oh, yes! Har du tagit ett nummer får du väl för fasiken lyssna sen också, annars får du skylla dig själv!
- prata i telefon medan du blir expedierad och ignorera mig. "Jag tycker det är roligt att stå & kolla på dig medan du pratar i telefon, ska du ha nån skinka eller?".
- gå iväg. Hallao!? Okej att det tar lite tid att skära upp skinka men spring inte iväg för ibland så kanske man vill fråga någonting. Har du så lite tid i ditt liv så kanske du ska välja att köpa de färdigpacketerade påläggen istället så går allt mycket snabbare.
- inte säga "hej" eller något utan bara säga "fisk". Liksom, okej lite trevlig kan man väl vara även om man vill ha fisk? Jag kräver inte att du behöver fråga hur jag mår & agera psykolog eller nåt men ett hej är allmänt hyfs.
- plinga i klockan innan du kollar dig runtomkring för att se om jag är i närheten. Jag kan typ stå 2 meter därifrån & hjälpa en annan kund men ändå ska folk på & plinga på klockan. Är det ett roligt ljud eller vad är problemet?
- komma fem minuter innan vi stänger & ska ha en massa saker. Hänsyn, tack. Jag slutar faktiskt jobba och har en massa annat att göra förutom att hjälpa dig.
- skälla ut mig för att den griljerande skinkan är slut. Eller något annat, det är inte mitt fel och jag kan inte göra någonting åt det hur mycket du än gnäller om det!

That's pretty much it I think. Nu ska jag duscha för jag luktar lax och fisk i allmänhet. Inte så överdrivet nice. Bara för att det är extrapris på lax så ska folk ha hur mycket som helst. Hrmpf... Annars har dagen gått bra & jag gillar faktiskt mitt jobb, även om jag säkerligen låter negativ i detta inlägg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback