Melodifestivalen

Björn

Igår var första gången jag kunde lyssna på alla bidragen till Melodifestivalen. Har missat typ alla delfinalerna & låtarna fick ju inte spelas innan andra chansen. Bittert värre, ja. Det här är i alla fall mina tankar om låtarna:

1. den som absolut borde vinna på lördag är Charlotte Perrelli. Hennes låt är överlägset bäst ur schlager-synpunkt, så att säga.
2. Amy Diamond är också sjukt duktig, speciellt med tanke på hennes ålder. Diggar låten också för den delen.
3. irriterar mig otroligt mycket på Linda Bengtzings låt. Vadå kopiera Mika - grace kelly i början? Hrmpf!
4. jag dör om Christer Sjögren vinner. Seriöst.
5. Carola & Andreas låt kunde faktiskt gått gå vidare till finalen. Bra mycket bättre än vissa andra bidrag i alla fall!
6. Melodifestivalens absoluta stjärna är ju dock fortfarande Björn Gustavsson ;)

Kommentarer
Postat av: Emilia

Visst är det en kopia av Mikas- Grace Kelly i början! gud vad glad jag blir att det inte bara är jag som märkt det:P

Postat av: Emilia

Visst är det en kopia av Mikas- Grace Kelly i början! gud vad glad jag blir att det inte bara är jag som märkt det:P

2008-03-12 @ 13:45:10
URL: http://emiliabilling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback