Top 3

Det är ibland lite awkward att träffa kunder i andra sammanhang än just när man befinner sig på älskade Hemköp. Här är topp tre pinsamma tillfällen...

3. när man tränar. Det känns inte överdrivet fräscht eller skoj när kunder ser mig svettig & röd i ansiktet. Det känns privat på nåt sätt. Jag ska vara snygg i kassan, that's it. De ska inte se mig allmänt skabb i en träningslokal.
2. handlandes i andra butiker. Jag befinner mig på fiendeplan & det känns som om jag sviker hela mitt jobb genom att bara titta åt en annan affärskedja. Och i den ångesten ska dessutom en Hemköp-kund se en. Jag brukar säga att jag är en spion som jämför priser, de verkar acceptera det svaret.
1. ute på krogen när man är mer eller mindre onykter. Det värsta av allt... Man säger hej hur glatt som helst, pratar om grejer man inte riktigt kommer ihåg, shakar ass som bara den, avslöjar onödiga ting & är allmänt pinsam. Och dagen efter sitter man i kassan, kunderna kommer in, kollar lite finurligt & frågar "skoj igår eller?". Ehm, ja.


Kommentarer
Postat av: Nea

Håller med till fullo!! Dagen efter krogen kan vara mycket jobbig, då måste man bevisa att man blivit nykter nog att hantera deras pengar igen ;D

Postat av: emelie

haha, eller hur... upp till bevis! och jag grym i kassan, bakfull eller inte ;)

2008-11-25 @ 11:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback