vad är grejen?

Lite jag har funderat på när jag sitter i kassan at Homebuy...

- inte knyta plastpåsarna till frukt, potatis m.m. Vill man ha allt utspritt överallt & plocka ihop det eller vad? För lat för att knyta men att rensa i några minuter är hur skoj som helst?
- inte lägga upp varorna på bandet förrän kunden framförs varor är helt borta & kunden har betalat? Varför inte spara tid och lägga upp efterhand eftersom bandet ändå är tomt?
- inte lägga en "nästa kund"-skyltsak framför/bakom sina varor. Hur ska jag kunna veta vilka varor som är dina?
- stå & kolla medan jag blippar förbi alla varorna och SEN ta upp plånboken, rota efter pengar & betala? I just don't get it.
- lämna fram pengarna i form av en liten pappersboll. Vad är det svåra med att veckla ut sedeln innan den räcks fram?
- ta kvittot, skrynkla ihop det och lägger det längst ner vid rullbandet. Kan man inte bara säga från början att man inte vill ha det ELLER slänga det i papperskorgen 1 meter jämte?
-
vara otrevlig mot mig i kassan för att det råkar bli något fel. Tror ni jag har gjort det med mening eller vad? Typ "höhö, hon var ful så jag plussar på 10 kronor"?!
- att bli fly förbannade för att en vara kostade 50 öre mer än vad det stod vid hyllan. Raserar den där summan er ekonomi eller? Plus att jag ska behöva göra en jävla retur. På 50 öre. 50 jävla öre!
- ställa alla varorna på påsen/kassen så att jag måste slita bort och alla varorna välter. Kan man inte lägga kassen ovanpå?

Lite random som man flippar på när man sitter i kassan. Fast oftast så gillar jag att sitta i kassan för vissa kunder är helt underbara. Men som sagt, så finns det ju de som är mindre underbara också. Hrmpf...


Kommentarer
Postat av: Ursula

Vet hur de känns.. Finns så mkt irriterande saker som människor gör är i världen!

Postat av: sarah

hehe ja det är inte lätt ^^

2008-10-06 @ 20:12:24
URL: http://sarahsglitter.blogg.se/
Postat av: Jenns

känner speciellt igen det där med 50-öregrejen. Eller om man har råkat dra in en kasse för mkt. "Slutet är nära, känner ni inte det?!"

2008-10-07 @ 11:06:01
URL: http://bastakorridoren.blogg.se/
Postat av: emelie

Ursula: eller hur! förstår mig verkligen inte på vissa grejer eller människor :P

Sarah: nej, verkligen inte :P

Jenns: precis som om de kommer dö av att ha köpt en kasse för mycket!? ta hem kassen & ta med den nästa gång ffs! :P

2008-10-07 @ 14:05:35
Postat av: karin

HAHA! :D det här var så jävla bra!

2008-10-07 @ 19:33:29
URL: http://lovebird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback