anyways

Jag hade inte så mycket för igår så jag gjorde lite research angående ordet anyways (som vi har diskuterat en hel del) på internet och det var rätt underhållande faktiskt ;D Såhär stog det i ett lexikon på internet; "anyways" at the beginning of a sentence usually indicates that the speaker has resumed a narrative thread. The form "anyways" is found in some dialects in the United States, but it is not standard English.

Men vissa engelska bloggar jag var inne på hade lite starkare åsikter om ordet:
• Annoying misuse of the word "anyway". Probably part of the language now, just to annoy curmudgeons like me. 
• This is actually a word that is not suppose to be a word. I believe we should fight to put down the use of this lazy tongue term.
• Am I the only one who is getting irritated with "anyways" and "noways" being uttered by almost all TV celebrities?


Men det är faktiskt en del som säger det, både kändisar & privatpersoner;
William (såklart, han startade indirekt diskussionen oss emellan ;D). 
What are you anyways?, en film.  
Turbotrollet, en av mina favoritbloggar använder sig också av ordet. 
Lindsay Lohan i Mean Girls (Nea hörde det iaf :P)

Well, that's it. Vissa använder sig av det och andra irriterar sig på dom som använder det. Haha. Jag kommer i alla fall fortsätta att använda anyways vad ni andra än säger om att det är dålig engelska. mwaah, kan Lindsay & William så kan jag ;D

Kommentarer
Postat av: Alle

Jag är på din sida....anyways is the shit:P

2007-02-24 @ 12:06:15
Postat av: Emelie

haha, tack! Absolut ;D

2007-02-24 @ 12:24:28
Postat av: Fräddan

Haha! Det är väl bara att vänja sig då! men säger du "I loves it" en gång till så stryper jag dig! :P

Postat av: Jenny

Jag tänker då fan inte vänja mig! Jag tänker kämpa till sista blodsdroppen! ;)

Och på tal om irriterande... den som använder "me like" den tänker jag skjuta! Det är ÄNNU värre =P

2007-02-24 @ 13:28:56
Postat av: Emelie

me like att säga anyways!
bahaa! ;D

you know... Loves it ;)

2007-02-24 @ 13:32:56
Postat av: Nea

Jag älskar "me like" :P

2007-02-25 @ 14:25:19
Postat av: Emelie

haha, me too! ;D

2007-02-25 @ 14:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback